Mosede Fort Pro2_illu forside  2

Kontakt

Mosede Fort
Tlf.43 40 40 36
mosedefort@greve.dk

Stærkt fokus på markedsføring af Danmark 1914-18 på Mosede Fort

Greve Kommunes vækst- og beskæftigelsesudvalgs har reserveret 100.000 kr. til markedsføring af Mosede Fort og ekstra kræfter til kommunikationsopgaven. Der sættes nu fuld kraft på at fortælle om den kommende udstilling i kasematten

Udviklingen af Mosede Fort til en kulturhistorisk attraktion er en væsentlig del af Greve Kommunes nye turismestrategi. Netop i år markeres 100 året for udbruddet af første verdenskrig internationalt. Med åbningen af den nye udstilling på fortet i august, har Greve en unik mulighed for at tiltrække gæster fra nær og fjern til gavn for det lokale erhvervsliv. Derfor er det lige nu det helt rigtige tidspunkt at tilrettelægge markedsføringskampagnerne og købe synlighed i danske og udenlandske medier. Og med vækst- og beskæftigelsesudvalgets beslutning om at anvende en del af de bevilgede penge til at fremme turismen i Greve, kan Mosede Fort og Greve for alvor sættes på turisternes landkort, når de i de kommende måneder planlægger ferier og udflugter.

Til at varetage kommunikationen og markedsføringen af Mosede Fort har Greve Museum ansat kommunikationsmedarbejder Annette Borrell, som kommer fra en stilling som kommunikationsmedarbejder på Københavns Universitet, hvor hun i en årrække blandt andet har været hovedansvarlig for kommunikation og markedsføring af kulturhistorie og kulturhistoriske projekter og arrangementer. Annette Borrell har desuden bred journalistisk erfaring, og hun har tidligere arbejdet i flere forskellige dele af den danske tv- og medieverden.

Projektleder Lone Njor Hulth glæder sig over at få Mosede Fort med i turismemarkedsføringen:
- 100.000 kr. til markedsføring af Greves nye internationale, kulturhistoriske turistattraktion kommer på det helt rigtige tidspunkt, så vi kan få markedsført Mosede Fort professionelt overfor både danske og udenlandske turister. Og med projektansættelsen af Annette Borrell kan vi nu sætte ekstra kraft på hele den eksterne kommunikationsopgave frem mod åbningen af udstillingen På kanten af krig – Neutralitet mellem krig og velfærd den 6. august i år.